|
- Który typ zmiennych reprezentuje w Pascalu liczby rzeczywiste?
- float
- char
- real
- integer
- Dyrektywa pozwalająca dołączyć bibliotekę w programie C/C++ to:
- define
- uses
- add
- include
- Dana jest klasa:
class Kwadrat {
public:
int a;
float pole();
void rysuj();
}
Jak będzie wyglądał konstruktor tej klasy?
- Kwadrat();
- int Kwadrat(int);
- void Kwadrat();
- void Kwadrat(int);
- Dany jest kod:
for i:=1 to 10 do
...
writeln(i);
end;
Co należy wstawić w wykropkowane miejsce, aby kod działał prawidłowo tzn. wyświetlał liczby od 1 do 10 w kolumnie?
- begin
- i:=i+1;
- while i<10
- repeat
- Po wykonaniu następujących instrukcji, jaką wartość będzie posiadała zmienna i?
int i=5;
i%=2;
- 1
- 2
- 5
- 10
- Dany jest kod:
int funkcja(int x=0,int y) {
return x+y;
}
Które z wywołań funkcji NIE jest poprawne?
- funkcja();
- funkcja(0);
- funkcja(0,0);
- funkcja(5);
- Pomoc kompilatora nt. funkcji EOF wygląda w sposób następujący:
Eof (function)
Returns the end-of-file status.
Declaration:
Typed or untyped files: function Eof(var F): Boolean;
Text files: function Eof [ (var F: Text) ]: Boolean;
Target:
Windows, Real, Protected
Remarks:
F, if specified, is a text file variable. If F
is omitted, the standard file variable Input
is assumed. Eof(F) returns True if the current
file position is beyond the last character of
the file or if the file contains no
components; otherwise, Eof(F) returns False.
With {$I-}, IOResult returns 0 if the
operation was successful; otherwise, it
returns a nonzero error code.
See Also:
Eoln
SeekEof
Sample Code:
{Eof.PAS}
{Sample code for the Eof, Read, and Write functions (text files).}
{ For Windows: }
{ uses WinCrt, WinDos; }
var
F: Text;
Ch: Char;
begin
{ Get file to read from command line }
Assign(F, ParamStr(1));
Reset(F);
while not Eof(F) do
begin
Read(F, Ch);
Write(Ch); { Dump text file }
end;
end.
Oceń na jej podstawie, jakie wartości może zwrócić.
- true or false
- typu całkowitego
- typu znakowego
- typu łańcuchowego
- Uzupełnij następujący kod w taki sposób, aby obliczał sumę 5 liczb, wpisanych przez użytkownika.
for (i=1;i<6;i++)
{
printf("Podaj liczbe nr.%d:\n",i);
scanf("%d",&x);
...
}
- s=s+i;
- s+=x;
- s+=1;
- s=0;
- Uzupełnij kod, który wyświetla elementy tablicy, aby na ekranie znajdowały się one po 5 w jednym wierszu.
for i:=1 to m do
begin
write(TABLICA[i],' ');
...
end;
- if (i / 5 = 0) then writeln;
- if (i mod 5 = 0) then writeln;
- if (i div 5 = 0) then writeln;
- if (i mod m = 0) then writeln;
- Jaki będzie efekt działania poniższego algorytmu dla następujących danych: N=5.
- S=N
- S=5
- S=14
- S=15
- Dany jest algorytm:
Wybierz prawidłową odpowiedź:
- oblicza on silnię
- wykorzystuje rekurencję
- jest nieskończony
- posiada dwa pola warunkowe
- Ile bloków operacji wejścia/wyjścia posiada ten algorytm?
- 0
- 1
- 2
- 3
- Poniższy schemat blokowy przedstawia pętlę:
- WHILE
- FOR
- DO...WHILE
- REPEAT
- Pomoc dot. instrukcji getchar() w języku C wygląda następująco:
getchar, putchar
ţ getchar is a macro that gets a character from stdin
ţ putchar is a macro that outputs a character on stdout
Declaration:
ţ int getchar(void);
ţ int putchar(int c);
Remarks:
getchar is a macro defined as getc(stdin)
getchar returns the next character on the
input stream stdin.
putchar is a macro defined as putc(c, stdout)
putchar puts the character given by c on the
output stream stdout.
Return Value:
ţ On success,
ţ getchar returns the character read, after converting it to an int
without sign extension.
ţ putchar returns the character given by c.
ţ On error (and on end-of-file for getchar), both macros return EOF.
Portability:
É DOS Ń UNIX Ń Windows Ń ANSI C Ń C++ Only »
getchar ş Yes ł Yes ł ł Yes ł ş
putchar ş Yes ł Yes ł Yes ł Yes ł ş
ČÍÍÍÍÍĎÍÍÍÍÍÍĎÍÍÍÍÍÍÍÍÍĎÍÍÍÍÍÍÍÍĎÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍĽ
See Also:
fgetc fgetchar fputchar getc
getch getche gets printf
putc putch puts putw
scanf ungetc vprintf vscanf
Examples:
getchar example putchar example
- #include <isotream.h>
- #include <conio.h>
- #include <stdlib.h>
- #nclude <stdio.h>
- Dana jest klasa:
class osoba
{
public:
char imie[20]
char nazwisko[30]
int wiek;
void przedstawSie();
};
Chcąc zdefiniować metodę przedstawSie(); należy to zrobić w sposób:
- void osoba::przedstawSie() { . . . }
- osoba void przedstawSie() { . . . }
- void przedstawSie() { . . . }
- void::przedstawSie() { . . . }
- Schemat blokowy przedstawia działanie instrukcji
- WHILE
- FOR
- REPEAT
- IF
- Co należy wpisać w puste miejsce, aby poniższy kod działał prawidłowo, tzn.
...
begin
write('Podaj liczbe z przedzialu 1-12: ');
readln(liczba);
end;
- while (liczba<1)OR(liczba>12) do
- while (liczba<1)AND(liczba>12) do
- for liczba:=1 to 12 do
- repeat
- Dana jest klasa:
class kolo {
public:
float r,p,o;
const float pi;
//kolo();
kolo(int rr=0);
kolo(kolo& wzor);
void oblicz();
void wyswietl();
};
Zaznacz prawidłową odpowiedź:
- klasa posiada 3 konstruktory
- klasa posiada 1 destruktor
- klasa posiada 3 składowe
- klasa posiada 2 metody
- Jeśli tekst „Wygrałeś” ma zostać wyświetlony, gdy liczba posiada, którąkolwiek z wartości: 2,7,13,24,41, to instrukcja powinna wyglądać:
if(liczba=2,7,13,24,41) cout<<”Wygrałeś!”;
if(liczba=2 && 7 && 13 && 24 && 41) cout<<”Wygrałeś!”;
if(liczba==2 || 7 || 13 || 24 || 41) cout<<”Wygrałeś!”;
if(liczba==2 || liczba==7 || liczba==13 || liczba==24 || liczba==41) cout<<”Wygrałeś!”;
- Zmienna, która może przechować adres innej zmiennej to:
- wskaźnik
- referencja
- obiekt
- rekurencja
- Prawidłowa deklaracja tablicy dwuwymiarowej 10,15 liczb całkowitych to:
var T:array[10,15] of integer;
var T:array[1..10][1..15] of integer;
var T:array[10][15] of integer;
var T:array[1..10,1..15] of integer;
- Gdy przekroczymy zakres liczb całkowitych:
- program zwiesi się
- kompilator zgłosi błąd
- zakres się zapętli
- typ zostanie automatycznie rozszerzony
- Dany jest fragment kodu:
void main() {
...
int k;
}
Jaką wartość będzie posiadała zmienna k:
- przypadkową
- 0
- 32767
- -32768
- Dany jest kod:
void main() {
...
int x=6;
...
x+=2;
{
int x=10;
cout<
Jaka wartość zostanie wyświetlona?
- wystąpi błąd kompilacji - podwójna deklaracja zmiennej x
- 10
- 6
- 2
- Zaznacz poprawną odpowiedź [Pascal]:
- procedura nie może zwrócić wartości
- funkcja nie może zwrócić wartości
- funkcja wykonuje się szybciej od procedury
- procedura wykonuje się szybciej od funkcji
ODPOWIEDZI:
- c
- d
- a
- a
- a
- a
- a
- b
- b
- d
- d
- b
- b
- d
- a
- c
- a
- d
- d
- a
- d
- c
- a
- b
- a
|
Menu:
Fizyka
Geografia
Historia
Język polski
Matematyka
Ekonomia
Strona główna |