TEST - PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE I OBIEKTOWE

    Rozwiązanie testu na dole strony: odpowiedzi
 
 

 

    25 pytań. zaznacz odpowiedź a, b, c lub d

  1. Który typ zmiennych reprezentuje w Pascalu liczby rzeczywiste?
    1. float
    2. char
    3. real
    4. integer
  2. Dyrektywa pozwalająca dołączyć bibliotekę w programie C/C++ to:
    1. define
    2. uses
    3. add
    4. include
  3. Dana jest klasa:
    class Kwadrat {
    public:
    	int a;
    	float pole();
    	void rysuj();
    }

    Jak będzie wyglądał konstruktor tej klasy?

    1. Kwadrat();
    2. int Kwadrat(int);
    3. void Kwadrat();
    4. void Kwadrat(int);
  4. Dany jest kod:
    for i:=1 to 10 do
    ...
    writeln(i);
    end;

    Co należy wstawić w wykropkowane miejsce, aby kod działał prawidłowo tzn. wyświetlał liczby od 1 do 10 w kolumnie?

    1. begin
    2. i:=i+1;
    3. while i<10
    4. repeat
  5. Po wykonaniu następujących instrukcji, jaką wartość będzie posiadała zmienna i?
    int i=5;
    i%=2;
    1. 1
    2. 2
    3. 5
    4. 10
  6. Dany jest kod:
    int funkcja(int x=0,int y) {
    	return x+y;
    }

    Które z wywołań funkcji NIE jest poprawne?

    1. funkcja();
    2. funkcja(0);
    3. funkcja(0,0);
    4. funkcja(5);
  7. Pomoc kompilatora nt. funkcji EOF wygląda w sposób następujący:
    Eof (function)
    Returns the end-of-file status.
    
     Declaration:
     Typed or untyped files: function Eof(var F): Boolean;
     Text files: function Eof [ (var F: Text) ]: Boolean;
    
     Target:
    Windows, Real, Protected
    
     Remarks:
    F, if specified, is a text file variable. If F
    is omitted, the standard file variable Input
    is assumed. Eof(F) returns True if the current
    file position is beyond the last character of
    the file or if the file contains no
     components; otherwise, Eof(F) returns False.
    
    With {$I-}, IOResult returns 0 if the
    operation was successful; otherwise, it
    returns a nonzero error code.
    
     See Also:
     Eoln
     SeekEof
    
     Sample Code:
    
      {Eof.PAS}
    
     {Sample code for the Eof, Read, and Write functions (text files).}
    
     { For Windows: }
     { uses WinCrt, WinDos; }
    
     var
       F: Text;
       Ch: Char;
     begin
       { Get file to read from command line }
       Assign(F, ParamStr(1));
       Reset(F);
       while not Eof(F) do
       begin
         Read(F, Ch);
         Write(Ch);  { Dump text file }
       end;
     end.

    Oceń na jej podstawie, jakie wartości może zwrócić.

    1. true or false
    2. typu całkowitego
    3. typu znakowego
    4. typu łańcuchowego
  8. Uzupełnij następujący kod w taki sposób, aby obliczał sumę 5 liczb, wpisanych przez użytkownika.
    for (i=1;i<6;i++)
     {
     printf("Podaj liczbe nr.%d:\n",i);
     scanf("%d",&x);
     ...
     }
    1. s=s+i;
    2. s+=x;
    3. s+=1;
    4. s=0;
  9. Uzupełnij kod, który wyświetla elementy tablicy, aby na ekranie znajdowały się one po 5 w jednym wierszu.
    for i:=1 to m do
     begin
      write(TABLICA[i],' ');
      ...
     end;
    1. if (i / 5 = 0) then writeln;
    2. if (i mod 5 = 0) then writeln;
    3. if (i div 5 = 0) then writeln;
    4. if (i mod m = 0) then writeln;
  10. Jaki będzie efekt działania poniższego algorytmu dla następujących danych: N=5. algorytm
    1. S=N
    2. S=5
    3. S=14
    4. S=15
  11. Dany jest algorytm: algorytm

    Wybierz prawidłową odpowiedź:

    1. oblicza on silnię
    2. wykorzystuje rekurencję
    3. jest nieskończony
    4. posiada dwa pola warunkowe
  12. Ile bloków operacji wejścia/wyjścia posiada ten algorytm? algorytm
    1. 0
    2. 1
    3. 2
    4. 3
  13. Poniższy schemat blokowy przedstawia pętlę: algorytm
    1. WHILE
    2. FOR
    3. DO...WHILE
    4. REPEAT
  14. Pomoc dot. instrukcji getchar() w języku C wygląda następująco:
     getchar, putchar               
    
      ţ getchar is a macro that gets a character from stdin
      ţ putchar is a macro that outputs a character on stdout
    
     Declaration:
      ţ int getchar(void);
      ţ int putchar(int c);
    
     Remarks:
    getchar is a macro defined as getc(stdin)
    getchar returns the next character on the
    input stream stdin.
    
    putchar is a macro defined as putc(c, stdout)
    putchar puts the character given by c on the
    output stream stdout.
    
     Return Value:
      ţ On success,
         ţ getchar returns the character read, after converting it to an int
           without sign extension.
         ţ putchar returns the character given by c.
      ţ On error (and on end-of-file for getchar), both macros return EOF.
    
     Portability:
             É DOS Ń UNIX Ń Windows Ń ANSI C Ń C++ Only »
     getchar ş Yes ł  Yes ł         ł   Yes  ł          ş
     putchar ş Yes ł  Yes ł   Yes   ł   Yes  ł          ş
             ČÍÍÍÍÍĎÍÍÍÍÍÍĎÍÍÍÍÍÍÍÍÍĎÍÍÍÍÍÍÍÍĎÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍĽ
    
     See Also:
      fgetc      fgetchar   fputchar   getc
      getch      getche     gets       printf
      putc       putch      puts       putw
      scanf      ungetc     vprintf    vscanf
    
     Examples:
      getchar example   putchar example
    1. #include <isotream.h>
    2. #include <conio.h>
    3. #include <stdlib.h>
    4. #nclude <stdio.h>
  15. Dana jest klasa:
    class osoba
      {
       public:
          char imie[20]
          char nazwisko[30]
          int wiek;
          void przedstawSie();
      };
    Chcąc zdefiniować metodę przedstawSie(); należy to zrobić w sposób:
    1. void osoba::przedstawSie() { . . . }
    2. osoba void przedstawSie() { . . . }
    3. void przedstawSie() { . . . }
    4. void::przedstawSie() { . . . }
  16. Schemat blokowy przedstawia działanie instrukcji algorytm
    1. WHILE
    2. FOR
    3. REPEAT
    4. IF
  17. Co należy wpisać w puste miejsce, aby poniższy kod działał prawidłowo, tzn.
    ...
     begin
      write('Podaj liczbe z przedzialu 1-12: ');
      readln(liczba);
     end;
    1. while (liczba<1)OR(liczba>12) do
    2. while (liczba<1)AND(liczba>12) do
    3. for liczba:=1 to 12 do
    4. repeat
  18. Dana jest klasa:
    class kolo {
    public:
     float r,p,o;
     const float pi;
     //kolo();
     kolo(int rr=0);
     kolo(kolo& wzor);
     void oblicz();
     void wyswietl();
    };

    Zaznacz prawidłową odpowiedź:

    1. klasa posiada 3 konstruktory
    2. klasa posiada 1 destruktor
    3. klasa posiada 3 składowe
    4. klasa posiada 2 metody
  19. Jeśli tekst „Wygrałeś” ma zostać wyświetlony, gdy liczba posiada, którąkolwiek z wartości: 2,7,13,24,41, to instrukcja powinna wyglądać:
    1. if(liczba=2,7,13,24,41) cout<<”Wygrałeś!”;
    2. if(liczba=2 && 7 && 13 && 24 && 41) cout<<”Wygrałeś!”;
    3. if(liczba==2 || 7 || 13 || 24 || 41) cout<<”Wygrałeś!”;
    4. if(liczba==2 || liczba==7 || liczba==13 || liczba==24 || liczba==41) cout<<”Wygrałeś!”;
  20. Zmienna, która może przechować adres innej zmiennej to:
    1. wskaźnik
    2. referencja
    3. obiekt
    4. rekurencja
  21. Prawidłowa deklaracja tablicy dwuwymiarowej 10,15 liczb całkowitych to:
    1. var T:array[10,15] of integer;
    2. var T:array[1..10][1..15] of integer;
    3. var T:array[10][15] of integer;
    4. var T:array[1..10,1..15] of integer;
  22. Gdy przekroczymy zakres liczb całkowitych:
    1. program zwiesi się
    2. kompilator zgłosi błąd
    3. zakres się zapętli
    4. typ zostanie automatycznie rozszerzony
  23. Dany jest fragment kodu:
    void main() {
    ...
    int k;
    }

    Jaką wartość będzie posiadała zmienna k:

    1. przypadkową
    2. 0
    3. 32767
    4. -32768
  24. Dany jest kod:
    void main() {
    ...
    int x=6;
    ...
    x+=2;
    {
    	int x=10;
    	cout<
    
    

    Jaka wartość zostanie wyświetlona?

    1. wystąpi błąd kompilacji - podwójna deklaracja zmiennej x
    2. 10
    3. 6
    4. 2
  25. Zaznacz poprawną odpowiedź [Pascal]:
    1. procedura nie może zwrócić wartości
    2. funkcja nie może zwrócić wartości
    3. funkcja wykonuje się szybciej od procedury
    4. procedura wykonuje się szybciej od funkcji

ODPOWIEDZI:

  1. c
  2. d
  3. a
  4. a
  5. a
  6. a
  7. a
  8. b
  9. b
  10. d
  11. d
  12. b
  13. b
  14. d
  15. a
  16. c
  17. a
  18. d
  19. d
  20. a
  21. d
  22. c
  23. a
  24. b
  25. a
Menu:

Fizyka

Geografia

Historia

Język polski

Matematyka

Ekonomia

Strona główna